RO RU EN
e-mail: info@acap.md
(+373 22) 54-34-08
(+373 22) 54-14-21
(+373 22) 54-14-95
Evenimente ACAP
20.04.2024
Ordinea de zi
Raport Anual 2023

În data de 20 Aprilie 2024 a avut loc Adunarea Generală a membrilor АСАР RM organizată prin vot la distanță, transmisă live și a fost accesată de membrii  cu drept de vot prin intermediul platformei ZOOM.

Conform prevederilor statutare,  Adunarea Generală Anuală ACAP RM (AGA ACAP RM) se întrunește anual în ședințe ordinare. Convocarea evenimentului include adoptarea deciziei Consiliului Director, stabilirea Ordinii de zi, înștiințarea membrilor asociației și pregătirea materialelor incluse în Ordinea de zi. 

Lucrările Adunării Generale au demarat cu centralizarea numărului de persoane prezente și stabilirea statutarității Adunării și cu alegerea comisiei de numărarea voturilor din partea salariaților Direcției executive: Mariana Petrachi, Viorica Rusu, Evghenia Stupnițcaia. 

Potrivit Registrului de evidență a membrilor ACAP, la data de 20.04.2024, ora 10:00  drept de vot au avut -  422 de membri, dintre care 376 persoane fizice și 46 persoane juridice. Până la data ședinței s-au înregistrat 181 cereri de vot anticipat, dintre care 158 persoane fizice și 23 persoane juridice. La momentul deschiderii ședinței online, pe platforma ZOOM s-au înregistrat 80 de membri. 

Adunarea Generală s-a considerat deliberativă, având 62 % din numărul total al membrilor cu drept de vot. 

În deschidere, președintele Georgeta Covaliov-Rusu a adresat participanților un cuvânt de bun venit călduros salut din partea Consiliului Director ACAP RM și a informat membrii despre precizările propuse pentru proiectul  Ordinii de zi  a Adunării Generale. De asemenea au fost reiterate detaliile cu privire la modalitatea de desfășurare a Adunării, precum și a procedurii de vot. 

Adunarea a fost moderată de președintele Consiliului director ACAP RM Georgeta Covaliov-Rusu. Conform Ordinii de zi au fost prezentate și supuse dezbaterii următoarele materiale:

a) Raportul privind activitatea ACAP în dezvoltarea profesiei contabile pentru anul 2023 - prezentat de președinte;

b) Raportul privind activitatea economico-financiară a Asociației și execuția Bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul 2023- prezentat de Natalia Zlatina, directoare executivă;

c) Raportul Comisiei de audit intern asupra situațiilor financiare ale Asociației încheiate la 31.12.2023 – prezentat de Igor Balan, președinte al comisiei;

d) Bugetul de venituri și cheltuieli pentru anul 2024 – prezentat de directoare executivă.

În continuare, toate materialele prezentate au fost dezbătute de participanți și au fost aprobate după cum urmează:

a) Raportul privind activitatea ACAP în dezvoltarea profesiei contabile pentru anul 2023

s-a votat: pro – 260, abținut – 1

b) Raportul privind activitatea economico-financiară a Asociației și execuția Bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul 2023

s-a votat: pro – 260, abținut – 1

c) Raportul asupra situațiilor financiare ale Asociației încheiate la 31.12.2023.

s-a votat: unanim 

d) Bugetul de venituri și cheltuieli pentru anul 2024  

s-a votat: unanim

Înainte de închiderea lucrărilor participanții la Adunarea Generală au beneficiat de un webinar gratuit cu genericul ”Modificări operate în legislația fiscală pentru 2024”. Webinarul a fost prezentat de Lilia Cauș-Țapu, expert în domeniul fiscal-contabil, unde actualitatea tematicii a trezit un mare interes din partea celor prezenți și a generat discuții constructive vis-a-vis de problemele și incertitudinile, cu care se pot confrunta contabilii. 

În final, Natalia Zlatina a declarat închise lucrările Adunării și a adresat mulțumiri participanților, membrilor Consiliului și direcției executive.