RO RU EN
e-mail: info@acap.md
(+373 22) 54-34-08
(+373 22) 54-14-21
(+373 22) 54-14-95
15.12.2013
Activitatea Serviciului Fiscal de Stat, avînd la bază principiul „Funcţionarul fiscal în serviciul Contribuabilului”, este orientată spre asigurarea comodităţii contribuabililor în raportarea fiscală, minimizarea costurilor aferente acestui proces, sporirea conformării benevole şi promovarea civismului fiscal în rândul populaţiei. Toate aceste imperative au determinat implementarea unor schimbări calitative în gestiunea fiscală, fiind dictate inclusiv de diversitatea relaţiilor de cooperare, de perfecţionarea proceselor tehnologice şi mecanismelor de management, dezvoltarea tehnologiilor informaţionale şi facilitarea interacţiunii SFS cu societatea civilă, mediul de afaceri şi autorităţile publice.

Astfel, este indispensabil elaborarea şi lansarea unor sisteme informaţionale eficiente, dar şi operative de interacţiune a subiecţilor impozabili cu autorităţile fiscale. Utilizând aceste instrumente moderne, Serviciul Fiscal de Stat îşi realizează scopul trasat în vederea instituirii relaţiilor de colaborare cu contribuabilii, poziţionându-se drept o instituţie capabilă să ofere servicii şi asistenţă bazată pe tehnologii informaţionale performante.

Toate proiectele IT, menite să asigure o administrare fiscală eficace, sunt elaborate şi implementate cu suportul administratorului tehnico-tehnologic al sistemului informaţional al SFS – Întreprinderea de Stat „Fiscservinform”. Ca rezultat al activităţii acestei structuri au fost lansate şi toate acele servicii electronice care simplifică prezentarea declaraţiilor fiscale şi altor documente de către persoanele fizice şi juridice.

Elaborarea iniţială a unui proiect are la bază necesitatea automatizării unui proces de afaceri aferent administrării fiscale. În urma efectuării unei analize detaliate a viziunii şi sarcinilor înaintate, se creează un grup de proiect dirijat de managerul proiectului.

Sarcina fundamentală a echipei de proiect constă în asigurarea realizării pe etape şi în condiţii optime a sistemului.


fig.1: Etapele implementării proiectelor

Pentru ca sistemul informaţional sau serviciul electronic dezvoltat să aibă un nivel înalt de calitate, etapele de implementare se desfăşoară în strictă conformitate cu ciclul „Planifică-Efectuiază-Verifică-Acţionează” (fig. 1). Această abordare, bazată pe proces, presupune un control permanent, la fiecare nivel de realizare al acestuia. Astfel, pentru început se elaborează un plan tactic de implementare a proiectului care înglobează toate acele etape necesare.

Descarca articolul complet  >>>